Harjumaal kaotas naine petturitele 100 000 eurot
Politsei- ja Piirivalveamet hoiatab uute telefonipettuste laine eest. Eile registreeriti 43 telefoni- ja internetikelmust, mille kogukahju ulatus 218 000 euroni. Ühes tõsisemaist juhtumitest kaotas 83-aastane Harjumaa naine petturitele 100 000 eurot, kui andis kelmidele ligipääsu oma pangakontole pärast petukõnet Elektrilevi nimel. Teine Harjumaa elanik kaotas investeerimispettuse kaudu üle 50 000 euro. Politsei kutsub inimesi üles olema ettevaatlik ja mitte jagama oma PIN-koode, paroole ega arvutile kaugjuurdepääsu.

Foto: Digigeenius
Allikas: Politsei- ja Piirivalveamet
Politsei- ja Piirivalveametis registreeriti eile 43 teadet telefoni- ja internetikelmustest, mille kogukahju ulatus 218 000 euroni. Enim tehti petukõnesid Elektrilevi nimel, samuti oli suur osa teadetest seotud investeerimispettustega.
Üks tõsisemaid juhtumeid leidis aset Harjumaal, kus 83-aastane naine kaotas petturitele 100 000 eurot. Ohver sai kõne Elektrilevi nimel väitega, et tema elektriarvesti tuleb välja vahetada. Sellele järgnes mitu kõnet, kus kelmid esinesid panga turvaosakonna töötajatena ning veensid naist andma neile ligipääsu oma pangakontole.
Teine suurema kahjuga juhtum leidis samuti aset Harjumaal. 63-aastane naine langes investeerimispettuse ohvriks, kui ta registreeris end libainvesteerimisplatvormil ning lubas petturitele kaugjuurdepääsu oma arvutile. Sellega said kelmid ligipääsu tema isikuandmetele ja pangakontodele. Ligi aasta jooksul tegi naine ülekandeid platvormile, kust raha enam tagasi ei saanud. Kokku kaotas ta üle 50 000 euro.
Politsei tuletab meelde:
Ära jaga oma PIN-koode ega paroole mitte kellegagi.
Ära nõustu reklaamides või telefoni teel pakutavate investeerimisvõimalustega.
Ära tee rahalisi tehinguid võõraste inimestega.
Kui saad kahtlase sõnumi või telefonikõne, teavita sellest politseid e-posti aadressil kelmused@politsei.ee.
Politsei hoiatab, et kelmid kasutavad järjest osavamalt tuntud ettevõtete ja ametiasutuste nimesid, et ohvrite usaldust võita. Kahtluse korral tuleks alati ühendust võtta ettevõtte ametliku klienditoega või pangaga ning mitte anda ligipääsu oma seadmetele ega kontodele.
Veel samal teemal











































































































































































































































































