Juhtumikorralduse rakendamiseks on STAR-is uus tööriist
Kohalike omavalitsuste sotsiaaltöötajad saavad sotsiaalteenuste ja -toetuste andmeregistris (STAR) kasutada digitaalselt juhtumikorralduse tööriista, mis lihtsustab pikaajalise ja mitmekülgse abivajadusega inimestele vajaliku abi ja toe pakkumist.

Foto: Sotsiaalkindlustusamet
Allikas: ( Sotsiaalkindlustusamet)
Uus lahendus võimaldab sotsiaaltöötajatel siduda ühtseks tervikuks abivajaduse hindamise ja hindamise tulemustest lähtuva abi korraldamise. See tagab, et abivajavale inimesele tuge pakkudes lähtutakse just tema olukorrast ja vajadustest.
„Uus STARi juhtumikorralduse lahendus aitab sotsiaaltöötajatel planeerida sekkumisi inimese hinnatud abivajadusest lähtudes ning aitab koostada inimese toimetuleku toetamiseks põhjaliku tegevuskava. Süsteem seob automaatselt hindamise käigus tuvastatud abivajaduse valdkonnad juhtumiplaani koostamisel seatavate eesmärkide ja tegevustega,” sõnas sotsiaalkindlustusameti arendus- ja finantsosakonna tooteomanik Aika Kaukver.
Kui inimene vajab iseseisva toimetuleku parandamiseks pikaajalist ja mitmekülgset abi, milleks on vaja koordineerida erinevate abi korraldavate osapoolte koostööd, kasutatakse juhtumikorraldust. See tähendab, et kui inimese abivajaduse hindamise järel selgub toetusvajadus mitmes eluvaldkonnas (nt igapäevaelu toimingud, hõive, tervis) ja vajalik on pikaajaline ja mitmekülgne abi, saab STAR-is luua juhtumiplaani. STAR-i loodud uus juhtumikorralduse tööriist aitab planeerida tugimeetmeid valdkondadeüleselt ja annab juhtumikorraldajale selge ülevaate, millise eesmärgi saavutamisse iga osapool (sh abi vajav inimene ise) panustab ja millise tegevuse elluviimise eest vastutab. Juhtumiplaan on nn elav dokument ja sotsiaaltöötaja saab seda muuta ja täiendada vastavalt sellele, kuidas inimese olukord ja abivajadus muutub.

„Juhtumikorralduse tööriista arendamisel pidasime kõige olulisemaks seda, et sotsiaaltöötajatel jääks rohkem aega tegeleda just abivajava inimesega, kes on sageli väga haavatavas olukorras ja vajab erilist tähelepanu. Tehniline lahendus peab toetama, mitte segama – seetõttu tegime süsteemi, mis oleks mugav ja toetaks sotsiaaltöötaja tegelikku tööprotsessi ja annaks võimaluse keskenduda sellele, mis on päriselt oluline,“ lisas Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskuse (TEHIK) STAR-tiimi juht Katre Pukk.
STAR-i juhtumikorralduse tööriista arendamisse olid kaasatud kohalike omavalitsuste esindajad, kes igapäevaselt erinevate juhtumitega tegelevad ja kelle praktiline kogemus oli väärtuslikuks sisendiks lahenduse loomisel. Uus juhtumikorralduse tööriist on STAR-is kasutusel 2025. aasta septembrist. STAR2 arendus jätkub ning juba lähiajal lisanduvad võimalused kohalike omavalitsuste sotsiaaltoetuste ning üld- ja koduhooldusteenuste menetlemiseks. Nii kujuneb STAR2-st üha terviklikum keskkond, mis toetab sotsiaaltöötajat kõigis tema igapäevastes ülesannetes.
Projekti "Juhtumiplaani digitaalse lahenduse loomine" arendatakse Sotsiaalkindlustusameti, Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskuse (TEHIK) ja arenduspartneri TripleDev OÜ ja Trinidad Wiseman OÜ koostöös ning rahastatakse välisvahenditest, SOMi TAT eelarvest (Sotsiaalministeeriumi "Toetuse andmise tingimused rakendusasutuse tegevusteks").
Veel samal teemal











































































































































































































































































