Liikumisõpetuse rühmad: väiksem rühm, parem õppetulemus
Liikumisõpetus on õppeaine, kus turvalisus, aktiivne osalemine ja individuaalne tähelepanu on võtmetähtsusega. Selleks et toetada nii õpilaste kui ka õpetajate heaolu, peaks liikumisõpetuse rühmas olema põhikoolis 12–14 ning gümnaasiumis 18–20 õpilast. Õigesti planeeritud rühmasuurus aitab ennetada vigastusi, hoida õppetöö kvaliteeti ja tagada võrdse ligipääsu kõigile õppijatele.

Foto: Haridus- ja Teadusministeerium
Väiksem rühm loob turvalise ja õppimist toetava keskkonna
Liikumisõpetus on praktiline õppeaine, kus tunnid toimuvad pidevalt muutuvas keskkonnas. Et tagada turvaline, õppimist toetav ning individuaalseid vajadusi arvestav õpikeskkond, peaks liikumisõpetuse rühm põhikoolis koosnema 12–14 õpilasest ning gümnaasiumis 18–20 õpilasest.
Miks on rühma suurus nii tähtis?
Rühma suurus mõjutab otseselt:
vigastuste ennetamist ja ohutust
kõigi õpilaste aktiivset osalemist ning tegevusaega
ruumi ja vahendite piisavust
individuaalse tagasiside ning erivajaduste märkamisvõimalust
riietumis- ja pesemisvõimaluste kasutamist
õpetaja töökoormust, vaimset koormust ning tervise hoidmist – suure rühmaga kaasneb tihti liigne müra, pidev kõrge tähelepanuvajadus ning füüsiline väsimus, mis mõjutab õpetamise kvaliteeti ja õpetaja töövõimet.
Tunniplaani alustala
Soovitame koolidel alustada tunniplaani koostamist liikumisõpetuse tundidest, arvestades sobivat rühmasuurust, õpperuumide kättesaadavust ning vajalike vahendite olemasolu.
Ühine eesmärk – õpilaste ja õpetajate heaolu
Nii loome keskkonna, mis toetab ühtviisi hästi nii õpilaste kui ka õpetajate arengut ja heaolu.
Veel samal teemal


























































































































































